Начало

Откъси от книгата на Д-р Том Барет 

“Бъдете дръзки в мечтите си и се борете  за   победата за да заслужите парите и успеха в MLM”

Мрежовият маркетинг. Дойде и ще остане. В залите за съвещания на големите компании на Wall Street мрежовият маркетинг печели все по-голямо признание като основополагаща бизнес-техника. Независимо, че са закъснели да се приобщят, компаниите приемат, че е изключително гениална идеята за непосредствена връзка на продуктите и услугите с крайния приемател на всяка производствена линия – клиента. Признават, че мрежовият маркетинг е особено ефективен, функционален и продуктивен (що се отнася до възнаграждението), законен и напълно логичен начин на разпространение на продукти.
Дълги години слушах да се говори за мрежов маркетинг (MLM) без да го взема насериозно. Тогава си мислех, че само един глупак би се занимавал с “подобна комбина”             или “пирамида”.
Реших да проуча сериозно този сектор след като започнах все по-често да срещам хора, които благодарение на него бяха подобрили значително икономическото си състояние и начина си на живот. Исках да разбера защо всички тези хора притежават непоколебима решителност и ентусиазъм. Когато завършвах изследването, възгледите ми се бяха преобърнали на 180 градуса. Заключих, че ще бъда глупак, ако не се включа и аз. Това беше най-мъдрото бизнес-решение в живота ми.

Бих могъл да помогна и на вас да вземете най-правилното решение. Ето показателите, по които можете да оцените една MLM компания, проучвайки я:

  • акредитация на компанията, платежоспособност
  • професионализъм (високо качество на обслужването)
  • продуктивност (годишен оборот в $ - темпове на развитие)
  • продуктивност (за участващите – възможности за възнаграждаване на сътрудниците, които произтичат от прецизността на маркетинг-плана; начин на разпределение на бонусите)
  • степен на технологична организация (научно-изследователски потенциал – ползване на достиженията на съвременната технология)
  • обучение и подкрепа (наличие на система и организация за усъвършенстване на кадрите – university of success)

  3  основополагащи принципа на мрежестия маркетинг:

  • стабилност, непоклатимост, праволинейност – изграждане на личност-“ядро” с твърда житейска позиция
  • възпроизводство/мултипликация/ – в това се заключава гениалността на този бизнес - учиш хората от групата си как да станат и те “ядра”, те от своя страна учат другите под тях и т.н., с други думи изграждаш мрежа от хора, които правят това, което правиш и ти, и по този начин резултатът от труда ти се умножава многократно (пример № 1: ако влагаш 1 час седмично за изграждането на бизнеса си и всеки един от хората в групата ти прави същото, при група от 100 човека резултатът от работата ти ще се равнява на 100 часа седмично;кой може да се похвали с такава работна седмица в обикновения бизнес и то без да заплаща за наемното работно време!?; пример № 2: ако имаш 10 клиента и всеки един от групата ти също – 100х10=1000 потребители)

J. Paul Getty  - първият милионер на САЩ : “ Предпочитам да получавам по 1% от работата на 100 души работещи за мен, отколкото да се огранича в 100те% на моето лично постижение.”

  • търпение – “не бързайте!”

Тези, които познават силата на геометричната прогресия, разбират, че тя ще им позволи да увеличат многократно запасите от две от най-големите блага на живота: времето и парите.
Запитвали ли сте се някога как на практика се създава богатството в мрежовия маркетинг? Как все пак функционира системата?
Ето моето виждане за невидимата структура, която поддържа непрекъснатия възход на една успяваща MLM група. Тази сруктура с течение на времето създава богатство.

Невидимата структура, която създава богатството в мрежестия маркетинг

   

Същността на нашата работа в първичния й вид е концентриране на клиенти за продуктите и услугите. От просто по-просто. Съществуването на една система е това, което ни позволява да предложим на новите сътрудници правилна ориентация и подкрепа. Системата или друго яче казано “коридорите, по които ще бягат” им позволява да се “копират” от техните новопостъпили колеги. С течение на времето този процес има като резултат един огромен брой хора, всеки един от които се заема с приобщаването на още сътрудници или “хора, които концентрират сътрудници”. По този начин един такъв бизнес се сдобива с дълбочина. И чрез запазването и увеличаването на дълбочината трупа богатство.
Простотата е крайъгълният камък, върху който се гради всичко останало. Тя е мястото на започване: “Не усложнявайте бизнеса си. Нещата са прости и забавни!”. Гениалността на простотата много често ни убягва. За повечето от нас простото звучи като простовато.
Забогатяването е възможно само, когато процесите са толкова прости, че лесно  се възпроизвеждат от всеки един човек (лесно за копиране). Който използва тази тактика – ще спечели, който не я следва – ще загуби даже и търпението си.
Системата в мрежовия маркетинг е средство, с чиято помощ можете да преподадете на другите един прост методичен път за развитие на един бизнес. То е като да им показвате маршрута на карта. Дава им указания всеки път коя е следващата стъпка и как да я осъществят. Помага им да съсредоточат енергията и жизнеността си ефективно в двете основни дейности на мрежовия маркетинг: да въвеждат в мрежата нови сътрудници и да ги обучават как да преповтарят систематично абсолютно целия процес.
Много от участниците в мрежовия маркетинг, които не използват система, са като един мощен парен локомотив,който се намира извън релсите (боксува и не тръгва). Започват с чудесни мотиви и ясна цел, но понеже нямат системен метод, за да изградят група и да създават доход, обезкуражават се и стигат до там, да наблюдават скръбно как активността, ентусиазмът и надеждите им се изчерпват. Такива хора често се оплакват, че нещо им липсва и това пречи на успеха им. В действителност  това, което им  липсва, са технически познания.

Как измерваме времето, през което сме в бизнеса

Ако искате бизнеса ви с времето да “скочи” значително, ще трябва да му посвещавате достатъчно време – ежеседмично, ежедневно. Ако не следвате тази тактика, няма да е възможно да създадете бизнес, колкото и месеци и години да носите званието “сътрудник”. Записването не означава нищо. Работата означава всичко.
Когато някой се интересува от способностите на пилота, не го пита: “Колко време пилотираш?” или “От колко години си пилот?” Не го интересува кога е започнал да се занимава със самолети, колко семинара е посетил, колко добре е проучил наръчниците за въздухоплаване. Единственото, което има значение е :”Колко летателни часа имаш?” Отговорът показва всичко. Има огромна разлика между един пилот с 15 летателни часа и друг с 15 000 часа!
В мрежовия маркетинг само едно нещо се сравнява  с летателните часове – представянето на бизнес-възможността. Говорим за бизнес “лице в лице”. Ако не представяме бизнеса си пред дуги хора, не добавяме летателни часове в актива си. Може да се представяме за пилоти, да гледаме видео, да ходим на семинари и ежеседмични срещи. Но нищо от това не може да замени летателните часове. Всъщност не вървим на никъде. Мислим си, че летим, но стоим продължително време на същото място.

Реалисти ли сте и до колко?

Съществуват хора, които хранят очаквания, неосноваващи се на действителността. Мислят си, че за да станат милионери е достатъчно да подпишат един договор, да поработят малко и да чакат. Случва се даже да забравят кога са се записали. Единственото добро, което могат да си направят, е да се запитат: “Колко летателни часа съм посветил на бизнеса си?” Ще се изненадат откривайки, че не са вложили повече от няколко часа за голям период от време. Въпреки това се чудят защо бизнесът им не “отлита”.
Ако не му посветите достатъчно на брой, непрекъснато увеличаващи се летателни часове,  не съществува причина да се представяте като разочаровани, че бизнесът ви не е в космическа орбита.
За да си дадете реална оценка, трябва да си отговорите на три въпроса, които сами по себе си са основата на принципите на мрежовия маркетинг:

  • Съществува ли постоянство в усилията ви за развитие на бизнеса или действията ви са инцидентни и спорадични (тук-там)?
  • Знаете ли какво е “мултипликация” в мрежовия маркетинг и какво решаващо значение има? Знаете ли как да създадете и поддържате мултиплицирането?
  • Реални ли са икономическите ви очаквания? Имате ли много летателни часове? Колко? Какво ви пречи да добавите и други в актива си? Може би времето, способностите, страхът, нерешителността или нещо друго? Ако смятате, че шансът е действителен, какво ви пречи да използвате максимално възможностите си?

Докато чакате мъглата да се вдигне за да видите “размера” на бизнеса си, обърнете внимание на някои други предпоставки, над които си заслужава да се потрудите. Гарантирам ви, че ще ви помогнат да запазите вярната посока, дори ако ви се струва, че се движите “на сляпо”. Първото е да знаете, че успехът никога не е случаен.

 

Успехът никога не е случаен

4-те съставки на успеха в MLM в хронологична последователност са:

  • определете какво искате
  • определете какво точно сте в състояние да реорганизирате или да изоставите в името на това, към което се стремите
  • свържете се с хора, които ще ви помагат да постигнете това, което искате
  • открийте и усвоете един ефективен план за действие и го приведете в действие

 

 

 

Според Kenny Troutt 3-те главни предпоставки за успеха в света на бизнеса са:

  • трябва да имате една голяма мечта
  • трябва да сте предразположени да работите здраво
  • трябва да сте в състояние да започнете да действате

 

 

 

 

За хората с голяма мечта важи следната линейна последователност при приложение на горното:

    • вземете мечтата;
    • разделете я на части или последователни фази;
    • определете цел на всяка част или фаза;
    • разработете план за действие (дългосрочен, средносрочен, краткосрочен) за постигането на всяка цел;
    • приспособете режима си към плана за действие;
    • постоянствайте в изпълнението на програмата си.

Успехът в мрежестия маркетинг не е въпрос на талант. Той е въпрос на целеустременост и постоянство.

3-те психологични стадия на мрежестия маркетинг

стадий №1: не си струва труда
стадий №2: заслужава си труда   
стадий №3: не заслужавам толкова много
  

    “Ако трябва да избирате между 1 млн.$ в този момент и 0,01$, който се удвоява всеки ден в продължение на месец, какво бихте предпочели?”

 

I стадий
“не си струва труда”

 1 ден                    $       0.01
2 ден                    $       0.02            
3 ден                    $       0.04
4 ден                    $       0.08
5 ден                    $       0.16        
6 ден                    $       0.32
7 ден                    $       0.64
8 ден                    $       1.28
9 ден                    $       2.56
10 ден                   $       5.12
11 ден                   $     10.24 
12 ден                   $     20.48 
13 ден                   $     40.96
14 ден                   $     81.92
15 ден                   $   163.84
16 ден                   $   327.68
17 ден                   $   655.36  
18 ден                   $ 1 310.72      
19 ден                   $ 2 621.44 

 

II стадий
“заслужава си труда”

20 ден                  $  5 242.88                    
21 ден                  $  10 485.76   
22 ден                  $  20 971.52
23 ден                  $  41 943.04
24 ден                  $ 83 886.08

III стадий
“не заслужавам толкова много”

25 ден             $     167 772.16
26 ден             $     335 544.32
27 ден             $     671 088.64    
28 ден             $  1 342 177.28
29 ден             $  2 684 354.56     
30 ден             $  5 368 709.12
31 ден             $10 737 418.24

 

 

Разгледайте внимателно тази таблица. Тя отразява реално възможностите, които ни предоставя създаването и разширяването на един MLM бизнес. Не съществува по-кратък път. Всеки сътруднек може да премине през 3-те стадия с различна скорост, но не може да прескочи нито един стадий. Сега разбирате, че никой не ще настоява да работи в І стадий, защото е удовлетворен от заплатата си./ако дните в таблицата отговарят на месеците в действителност, трябва да работи 14 месеца, за да получи заплата 81,92$ /Продължава, защото има една мечта. Вижда и зад стената. Има зрението на човек на бизнеса. Освен това общуването му с група от позитивни личности го поддържа жив колкото и време да му е нужно, за да направи мечтите си реалност.


Градивни принципи гарантиращи успеха

Нека прехвърлим набързо основополагащите принципи на развитието на нашия бизнес. Тези принципи са средството, което ни помага да открием посоката си и да не се изгубим в мъглата на Първия стадий.

  • 3-те основни принципа на мрежовия маркетинг са: постоянство, възпроизводство (мултипликация) и липса на прибързаност. С други думи ни съдействат да работим методично и без прекъсване, да умножаваме многократно усилията /продуктивността/ си и да сме търпеливи.
  • Ще дойдат и трудни времена. Престанете да се противопоставяте на действителността. Приемете я. Останете верни на задълженията си.
  • Участваме в маратон, а не в бягане на 100м. Затова един товарен кон е за предпочитане пред един състезателен.
  • Успехът в MLM е повече въпрос на издържливост, отколкото въпрос на талант.Каквото и да се случи не се отчайвайте!
  • Богатството се създава от дълбочината (DL). Дълбочината се определя от възпроизводството (мултипликацията), а то пък - от наличието на система. Системата не трябва да бъде сложна. Богатството не идва случайно.
  • Отчитайте времето в бизнеса си като пилотите – в летателни часове.Най-добър е този, който има в актива си най-много представяния.
  • Открийте изхода,престанете да виждате навсякъде пречки.Оставете се на увереността  си в бъдещия  успех - да ви изпълва с радост,жизненост и самочувствие от днес.
  • Станете най-строгият господар на себе си /самовзискателност,самодисциплина/. Общувайте с хора с позитивно мислене.

   Тест за кандидат-сътрудници

Всеки от нас си задава въпроси, когато трябва да вземе съдбовно решение. Да започнеш сътрудничество с някоя MLM компания е важна стъпка. Стадиите на доверие и сигурност, които преминаваме в процеса на изграждане на важни убеждения, имат следната последователност:

  • Вярвам ли, че компанията е достатъчно стабилна и прогресираща?
  • Вярвам ли, че продуктите са с най-високо качество?
  • Вярвам ли, че мрежовия маркетинг е най-бързо развиващия се отрасъл?
  • Какво ще е мнението на другите за този сектор, за компанията и за продуктите, които представлявам?
  • Вярвам ли, че това е начинание, което ще удовлетвори икономическите ми цели?
  • Вярвам ли, че някой може да успее, ако работи с тази компания здраво, системно и не се откаже?
  • Вярвам ли, че ще мога да работя здраво, систематично и няма да се откажа?
  • Вярвам ли,че мога да успея в този бизнес?
  • Вярвам ли, че ще успея в този бизнес? (по-категорично)
  • Вярвам ли в себе си?

Инструкции за въздухоплавателите

Срещу инерцията: побеждавайте в  ежедневните схватки

Спомняте ли си от физиката термина “инерция”? Една част от определението гласи: “Когато едно тяло се намира в състояние на покой, съществува тенденцията да остане неподвижно.” Този физичен закон намира приложение в много сфери извън физиката. Става въпрос за ежедневието ни, което се отразява върху позицията (светогледа), решенията и действията ни.
Докато мислите как да осъществите мечтите си и да изградите бизнеса си, “инерцията” ще ви съблазни да “останете  неподвижни”. Ще изтъче магията, която ще преобрази бездействието и склонността към отлагане в напълно логичен и приемлив начин на действие.
Тази реакция, макар че е особено драстична, винаги е дискретна. Никога няма да ви поиска да изоставите окончателно амбициите си. Напротив, ще ви накара да повярвате, че активността и опитът се отлагат само за момента. Разбира се това, което е важно днес, може успешно да се реши и утре без никаква сериозна вреда за бъдещето и живота на лицето. По този начин, безразлични към това, което трябва да се направи, много хора отстъпват пред удобството на лесното. С течение на времето ежедневната капитулация пред леснотата и инерцията ще остави мечтите и живота на човека да се изплъзнат от ръцете му под формата на дребни решения, изнизващи се мигове и дни.
Учейки се да преодолявате чаровното въздействие на първичната инерция и на неправенето на нищо, ще можете да се насладите на постижения и на успех. Колкото по-често изпитвате това удовлетворение, толкова по-лесна ще се окаже битката срещу бездействието. Това е, защото продуктивността и победността са най-доброто тонизаращо средство. Изпълват ви с енергия, подбуди и устрем, чувства, които ви подтикват към последващи действия.
Успехът и активността не довеждат до видими резултати, ако не успеете да спечелите ежедневната битка срещу “първичната инертност”. Много често най-трудната част на всяко действие, дори за нещо, което ни е приятно да правим, е да го започнем. Например, аз от години спортувам и това ми носи удоволствие. Бягането и тежестите са неделима част от живота ми. Веднъж се запитах: коя е най-трудната част от тренировката ми? Не са десетте километра или да се опитам да надмина себе си в залата с тежестите. Най-трудно е да завържа връзките на маратонките си! Началото е една ежедневна битка даже що се отнася и за нещата, които са ми приятни и познавам много добре полезните последствия от тях. От момента, в който ще започна, съм напълно щастлив, че в края на краищата съм взел правилно решение и съм спечелил битката, още веднъж.
При изграждането на бизнеса си приемете действителността – схватката с инерцията се приема като факт от живота. Става въпрос за реалност, която няма да се промени никога и за една битка, която ще трябва да печелите отново и отново. Вземете решение да издигнете целите и мечтите на живота си в решаващи фактори на ежедневието си.


“Най-добрият начин да предвидите бъдещето си, е да си го създадете.” PeterDruker


Днес е единственият ден от живота ви, който можете да преобразите, да контролирате и да владеете. Времето лети.

Степени на ангажираност или участие в MLM компания

I-ва степенна шега – решава да влезе под влияние на моментно настроение, няма намерение да се занимава сериозно

II-ра степенза убиване на времето – никаква ангажираност или сериозно очакване, просто си играе на бизнес, за да види какво ще стане

III-та степенза хоби – вид забавление, участва за “идеята”, ограничен интерес

IV-та степенедин очарователен малък бизнес – участва на шега с мисълта, че случайно може нещо да изкара, средна обвързаност и минимални очаквания

V -та степенедин малък бизнес с център-дома – средна ангажираност, скромни икономически очаквания;пита се дали бизнесът може да му носи по няколко стотин долара месечно

VI-та степенедин бизнес – по-големи очаквания и лична ангажираност, започва да гледа на MLM-бизнеса по-сериозно, осъзнава, че може да му носи по няколко хиляди долара месечно

VII-та степенедин шанс – оценява се, че дава възможности както безброй други “шансове” около нас; ако се отнесем с нужната сериозност с течение на времето би могъл да даде значителни икономиески придобивки

VIII-та степен -  моят бизнес – значително активиране на участието, лична ангажираност и очаквания; оформило се е съзнание за лична собственост чрез дяловото участие

IX-та степенмоят шанс – най-висша степен на осъзнаване, че мрежестият маркетинг е “призовка” за промяна на икономическото състояние и въобще на живота им; високо ниво на ангажираност и очаквания

X-та степенмоят бизнес, моят шанс, моят миг, моят път

Това степенуване отразява различните нива на ангажираност с бизнеса. Лидерите се учат да определят степента на ангажираност (обвързаност) на членовете на групата си и да създават подходяща атмосфера, за да могат да помагат на своите  сътрудници да се издигнат в степен и да продължават да се развиват.

Начало